fredag 5 januari 2018

Dramatiskt dygn


var det, fast bara vädermässigt - för övrigt har det varit lugnt! Tommy satt uppe och såg småkronorna slå USA i hockey i natt. Men det var lite svårt att höra vad de sade på TV på grund av skyfall och åska. Själv sov jag lugnt vidare. Men när jag kom upp i morse så hade vi inget internet. Fast det kom tillbaka efter någon timma. Skönt - jag var lite orolig att åskvädret hade slagit ut routern!

Början av dagen var hyfsad trots hotfulla mörka moln, så frukost på balkongen blev det. Sedan tog Tommy en promenad för att leta efter ett ställe med sol och vindstilla. Jag gick till vår lokala supermarket för att proviantera lite. Jag klarade mig hem torrskodd.


Tommy hamnade mitt i nästa skyfall! Som tur är har många hus här ett öppet garage i första våningen - där kan man ta skydd när himlen öppnar sig


som den gjorde på eftermiddagen idag. Och så dök regnbågen upp igen!


Blöt utsikt från köksfönstret.....

Som tur är brukar inte de där skyfallen vara så länge.

Just nu blåser det ordentligt från havet rakt in på vår balkong. Och regnar gör det också. Men det gör inget - vi har det skönt inomhus ikväll! Och i morgon ska visst solen komma tillbaka har jag hört.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar