tisdag 3 oktober 2017

Att få ihop det


är inte så lätt. Man bor på olika ställen, och man är mer eller mindre uppbokad med allt möjligt och omöjligt. Men vi lyckades till slut! Och jag fick blomma och godis......


På måndag eftermiddag kom Monica och Yvonne! Trerättersmiddag och prat, prat, prat i många timmar! Tommy flydde fältet och sov i Drömstugan, han......


Tänk att det redan har gått så lång tid sedan vi träffades i Thailand på Malee Garden! Vintern 2011....


Det blev några timmars intensivt prat, som alltid när vi ses. Jag, som är kvällstrött numera, lyckades hålla mig vaken ända tills närmare 1 - inte illa! Och middagen, som tog tog sådär tre timmar att avverka, (man måste ju ha paus och andas lite mellan rätterna!) verkade vara uppskattad. I alla fall sa de det, tjejerna........

Ett dygn. Knappt. Ett dygn är bättre än inget. Fast fort går det. 


När Monica och Yvonne hade åkt ägnade vi oss åt stugan några timmar. Snart är växthuset klart.....


Allt som växer blir klenare för varje dag som går. Det är väl så det ska vara i oktober. Fast minipenséerna som vi hade i blomlådorna förra sommaren har frösått sig och växer tillsammans med en svartvinbärsbuske mitt på gräsmattan. De verkar inte ha gett upp - tvärtom!


Ekarna däremot - de blir brunare för varje dag som går!


Idag åkte alla våra pelargoner in. Nu ockuperar de hela huset. Nu är det bara att hålla tummarna för att de klarar vintern!


Så var det kväll igen, efter en riktigt vacker höstdag. Dags att slå sig ner framför TV:n en stund innan jag stupar efter gårdagens sena och mysiga sammankomst........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar