fredag 4 augusti 2017

Söderut


reste vi idag. Det tar en stund att köra från Drömstugan till Landskrona (42,3 mil säger min telefon-GPS att det är), men när man har Hallandsåsen framför sig så är det inte så himla långt kvar!


Det första jag la märke till när vi äntligen var framme - stockrosor! Här växer de överallt, till och med på gatorna! Jag måste plocka lite fröer och göra ett nytt försök hemma.....


Framme tidigt på eftermiddagen! Fast Fredrik och Nadja var inte hemma. Men de kom efter en stund....


I väntan på maten


som Fredrik lagar. Thaimat! Så gott! Wilma väntar också. Men hon får nöja sig med hundmat....


En väldigt mysig trädgård finns det på baksidan huset. Det enda som inte är så mysigt är alla mördarsniglarna. Nadja gav sig ut på snigeljakt. Hon gick loss ordentligt - säkert över 100 sniglar på en liten stund. Nu finns i alla fall inte de sniglarna mer....


Det var ett trött gäng som till slut hamnade framför friidrott på TV en stund innan det var dags för sängen. I morgon blir det sightseeing i Landskrona - då ska jag återupptäcka staden jag besökte  ganska ofta för ett antal år sedan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar