söndag 11 juni 2017

Regn och regn och regn!


Nu är jag trött på det! Ja ja, jag vet att det behövs, att det är torrt i markerna och att grundvattnet är alldeles för lågt. Men det är faktiskt skittråkigt! Idag var det utlovat lite växlande och en och annan solglimt. Har jag sett någon sol idag? Det har jag inte. Det är bara mörkt, grått och fint och väldigt blött regn precis hela dagen!


Sådär - nu har jag gnällt färdigt för idag! I morgon är en ny dag..............

Jag fick i alla fall lite gjort idag. Våra pelargonsticklingar står stilla verkar det som. Kanske behöver de omplantering och sällskap av varandra? Jag testar....................
En svensk kruka, en portugisisk kruka, och så en mindre kruka med den enda överlevande pelargonen från förra året (som f.ö ser väldigt tråkig ut..........)


Nu är den på gång, den första pionen!


Tommy lyckades klippa resten av gräsmattan trots regnet. Och städa trädgården. Nu är vi redo för besök i morgon................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar