torsdag 1 september 2016

Våra hem


Det nya hemmet. I bortre huset, på närmaste gaveln, bor vi. Eller ska vi bo, rättare sagt - vi har inte flyttat in på riktigt ännu. Först ska vi känna att det är ganska klart. Och det är det alldeles strax. Vi väntar bara på de där rullgardinerna. Och gardinstängerna. Och en gardin till (en kom idag - hurra!). Och den nya TV:n. Som borde ha kommit idag, men som är försenad visade det sig när jag gick in och försökte följa leveransen. Jaha - Elgiganten igen! Där beställde jag en TV när jag flyttade till Rörö för ganska precis 6 år sedan. Den TV:n kom aldrig. Hoppas att det inte blir så illa den här gången! Inte för att jag absolut måste ha TV, men Tommy........ Nåja - den kommer väl!
Kanske flyttar vi in i morgon. På lördag sover vi i alla fall i nya hemmet, för då ska vi på kräftskiva på Sjömagasinet. Och innan dess, någon gång under lördagsförmiddagen, ska vi ut med båten och köra lite kräftskivegäster på Lelång!

Tommy har fixat med båten flera timmar. Jag har fixat i lägenheten. Och fållat den nya gardinen för hand - någon symaskin äger vi inte. Men det gör inget - symaskiner och jag kommer inte särskilt bra överens. Men sy för hand - det är jag bra på!

När Tommy kom tillbaka satte vi upp några tavlor till. Det blir bra. Det blir riktigt fint!


Det gamla hemmet. Drömstugan. När vi kom tillbaka dit på seneftermiddagen lyste dagens sista solstrålar över stuga och trädgård. Så fint vi har det, både här och där.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar