lördag 9 juli 2016

På väg igen..........


.....den här gången till Rörö för att fortsätta packa. Det närmar sig flytt. I mitten av augusti går det stora flyttlasset, men innan dess ska vi försöka flytta det mesta "småttiga". Jag åkte först, med buss, tåg och buss igen. 14 minuter i Uddevalla mellan buss och tåg - då hinner man beundra den vackra parken!


Äntligen på Rörö, nästan 8 timmar senare! Och här var det fullt av folk - det är sommar och semester. Dessutom är det vackert väder. Att promenera på Et är som att gå i Slottskogen tyckte Monica! Jag hoppar över promenad på Et den här gången - hinner inte! Annars hade det varit rätt kul att se Et som Slottsskogen...........


Gästhamnen. Den är väl i det närmaste full...........


Monica hade förberett en kaffe Karlsson när jag kom för att hämta nyckeln till lägenheten. (Ja - alla våra nycklar är på driven - en nyckel till öbo ifall de måste visa lägenheten.....) Det var himmelskt gott! Och när den var slut (och det gick fort!) blev det ett glas rosé innan jag vandrade hemåt. Egentligen hade jag inte tänkt göra så mycket jobb idag, men hur det var så började jag plocka ner alla tavlor, och sedan var jag igång! Men nu har jag hejdat mig - det är nog bättre att sova tidigt och starta dagen tidigt i morgon. Det är en del att packa inser jag när jag ser mig omkring!

I morgon kommer Tommy med släpkärra - då ska det mesta vara färdigpackat så vi kan lasta. På måndag åker vi tillbaka till Gustavsfors med ett lass..........

Fast.......innan sängdags tog jag ner alla gardinerna. Nu ser det rätt kalt ut här......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar