tisdag 28 juni 2016

Ska man verkligen


syssla med sådant här när man har fyllt 68? Det är väl i och för sig inte så högt, men man ska klättra upp på stegen, och man ska ha med sig allt man behöver - färgburken, penslar, trasor, plastpåsar, pinne att röra om färgen med (det sistnämnda glömde jag förstås! Tommy fick slänga upp en....) Så kommer man upp, och taket sluttar. Och jag har höjdskräck. Och det finns nog ett getingbo här någonstans, för några getingar är rätt irriterade på mig hela tiden! 

Det är synd att inte Tommy kom på att ta en bild på mig när jag låg däruppe. Vilka makalösa arbetsställningar - jag fick sitta på huk, på knä, ligga raklång på taket...... Det är lågt, det är djupa nischer under taket, inget ser man utan man får måla på känn! Nåja - det blev bra i alla fall! Och om Tommy säger att det ska målas en gång till så bryter jag ihop och gråter!


Tommy var fullt sysselsatt hela dagen. Det eländes hörnet SKA bli klart - helst nu! Fast det tar nog ett par dagar till - det är ju en del målningsarbete att göra också.......


Jag fick vila en stund efter målningseländet. Sedan tog jag itu med att täcka jordgubbarna med bärnät, för nu har fåglarna upptäckt godislandet! Kanske vi får ha det ifred nu då - om inte myrorna äter upp bären förstås........


Men sedan fick det vara bra med jobb för idag! Jag gick bara runt och tittade på allt vackert. Bolltistlarna är på gång,


och de rödgula blommorna runt brunnen (vad de heter har jag glömt.......) blommar för fullt!


Och här var det kärlek på gång ser jag.........


Mycket smultron är det i år!


Om någon undrar hur det går med orkidéerna som fick flytta ut på sommarlov för ett tag sedan kan jag meddela att de har överlevt den första chocken och börjat sätta nya knoppar. En slog ut idag.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar