torsdag 19 maj 2016

Håll tummarna!


Idag har vi fått visa upp Skönheten för en spekulant från Tyskland. Ja - inte bara har annonsen legat ute på Blocket och diverse köp-och-sälj-sajter i Dalsland  - hon har legat ute på tyska motsvarigheten till Blocket också. Och så blev det napp! Han hittade inte ett enda fel på Skönheten, trots att han letade! Hon är perfekt! (Jag gillade att han inte kallade henne för båt, utan skuta! För det är vad hon är........) Men innan han bestämmer sig så ska han titta på två andra båtar. Om en vecka får vi besked. Det är bara att hålla tummarna , för den här mannen skulle ta väl hand om henne tror jag! Men man vet aldrig - kanske han hittar en som är ännu mera perfekt............


Tidigt kom han också, så vi hann inte fixa till allt vi hade velat göra. Men å andra sidan - han tittade inte på utseende - han kollade väsentligheterna!


Sedan tog jag paus. Och plockade liljekonvaljer.


Båtgrannarna har kommit från Tyskland. De tog premiärturen idag!


Efter några timmar vid båten var det stugans tur. Slipning av fönsterdelen på framsidan. Och sedan får man spola av slipdammet..........
  

Jag ägnade mig lite åt trädgården. Jordgubbarna har fått lite gräsklippstäckning idag. Bra på flera sätt: Det är jobbigare för ogräset, och det håller fuktigheten bättre. Och när bären börjar komma behöver de inte ligga direkt på jorden. Dessutom lär det vara bra gödning Bara en massa fördelar alltså.......


Och nu har de första jordgubbarna börjat blomma!


Nu väntar jag....... Vårt gamla äppelträd har massor av knoppar. Lite sol nu, snälla.........!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar