torsdag 5 maj 2016

Äntligen här!


Det blev en lång dags väntan. Men det var mycket trafik, och en massa vägarbeten. Och det är ju en bit från Stockholm till Rörö....... Tråkigt nog kunde inte Isabelle komma - hon är tvungen att jobba hela helgen. Vi får klara oss utan henne så gott vi kan..........


Till slut - ombord på Hönöfärjan! Fast inte var det lika varmt här son hemma tyckte pojkarna - där var det +20 grader när de åkte i morse. På Rörö var det 13. Men soligt och fint!


Missar man en färja så får man vänta på nästa. Men pojkarna var rätt nöjda - man får lite spring i benen efter så många timmar i bil! Och mamma var nog rätt nöjd med att få ta den gula färjan i stället för att behöva backa på Nordö!


Leo och Simon - kusinen som också fick följa med till Rörö.


Snart hos farmor.......


Snart går färjan..........


<3 <3 <3 



Åka båt är kul!


Äntligen framme! Simon tyckte att det var väldigt långt till Rörö. Leo har åkt den här vägen många gånger - han tycker att det är rätt OK........


Zion - ja, han är lika resvan som sina äldre syskon. Åka bil i 50 mil är väl en baggis!


Men det är rätt skönt att vila i farmors soffa med lite varm mjölk och paddan när man är framme.......


Det tog ganska många timmar innan det blev dags för de utlovade köttbullarna med ugnspotatis och majs som Leo hade önskat sig. Och sedan blev det promenad och spring i bergen för alla utom för mig. Jag stannade hemma och tog hand om disken.


Och framför allt tog jag hand om och började utforska min present - en ny kamera! Nu ligger den på laddning, och i morgon ska jag testa den!

Tack snälla Annelie - något bättre kunde jag inte ha önskat mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar