måndag 4 april 2016

Till Johanna och Michael......


Nu har vi väntat på den där sega storken i över en vecka, men han har varit väldigt trögstartad måste jag säga. Men så äntligen - idag kom han till Kvarnbolet (med en liten omväg via sjukhuset i Örebro......)! Strax efter 8 i morse ringde han,


Micke, den alldeles nyblivna pappan!


En halvtimma tidigare hade hon äntligen kommit till världen, det lilla flickebarnet,


2,6 kilo tung (eller lätt!) och 47 cm lång! Det tog 30 timmar, och tufft var det! Men nu är hon här - äntligen! Och Tommy är morfar, vilket väl gör mig till mormor - eller extramormor i alla fall! Ljuvligt söt är hon, den lilla prinsessan!


Hela den lilla familjen mår bara bra, och kanske kommer de hem redan i morgon. (Inte är det som när jag fick barn för rätt många år sedan - då fick jag vara kvar på sjukhuset i 10 dagar! En vecka var det absolut minsta! Tiderna förändras.........)

Nu har vi aktiverat oss hela dagen - annars hade vi stupat av sömnbrist! Gårdagen och natten var en tuff historia med väldigt lite sömn och väldigt mycket oro. Men nu kopplar vi av med Easy och katterna. Och kvällen kommer att bli väldigt tidig, för vi behöver sova........

Sist jag kände så här var när yngsta barnbarnet var på väg - jag minns det väldigt väl nu. Ett par dygn av rastlöshet och oro följs av skakighet, lättnad och en otrolig trötthet. Det är tufft att bli far/morförälder..........

Till Johanna och Micke: Ett stort grattis! Nu är ni är föräldrar. Det kommer ni att vara ända tills ni dör. För föräldraskap tar aldrig slut. Lycka till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar