måndag 18 april 2016

Slagsmål!


Det var det där med växthuset....... Ska de här delarna verkligen bli ett växthus? Hur ska vi lyckas få ihop dem då? Det fanns visserligen en skiss med numrerade delar. Men problemet var att märkningen var så blek att den inte syntes på vissa delar. Det tog ett tag innan vi, med förenade ansträngningar, började fatta hur det hela skulle gå till. Och vi fick gissa en del, och göra fel, och börja om......


Nu börjar det likna något! Och ungefär här frös jag så mycket att jag inte kunde sluta skaka, trots hur mycket kläder som helst. 8 plusgrader, hårda vindar och regn av och till - det är inte kul! Jag var tvungen att gå in en stund, tina upp mina stelfrusna händer i varmt vatten och ta på mig ännu mer kläder. På det igen!


Och till slut hade vi faktiskt fått ihop hela ställningen! 


Dags att trä på duken! Det gick bra. Och sedan åkte jag till affären. När jag kom tillbaka hade Tommy varit i slagsmål - med vinden! En kraftig vindby tog tag i duken och allt höll på att blåsa iväg. Som tur var så var han inne och höll på med markduk och pallkragar, så han lyckades hålla fast det hela!


Alltså tillverkade Tommy anordningar för att hålla fast duken - det bör funka hur mycket det än blåser!


Dags att få in alla pallkragarna. Åtta stycken får plats. Vi har sju - några är upptagna på utsidan redan. Vi måste köpa några till - kanske en del behöver vara dubbla, beroende på vad vi ska plantera i dem..... 


Men nu får det vara bra för idag - vi är både trötta, frusna och hungriga. I morgon väntar mera jobb......


Jag hann faktiskt plantera penséerna också. Det var hög tid - de har fått stå i bilen i fem dagar nu, så de började se lite ledsna ut.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar