tisdag 26 april 2016

Jag fryser


Vilken tur att vi inte satte ut växterna vi fick av Johanna i växthuset! Tomaterna hade tvärdött av köldchock. Det gjorde nästan jag idag. Jag frös och frös, trots att det egentligen inte var så kallt - inne i alla fall. Ute var det svinkallt hela dagen. Och så blåste det, en isig vind. Det var väl den som kröp in i huset.

Det var lika bra att aktivera sig för att bli varm. Fast inte utomhus. (Fast Tommy var ute och krattade och fixade med rodret till båten!) Nej - städning fick det bli. Jag hann ju aldrig städa färdigt efter vintern - vi fick ju göra en brandkårsutryckning när det var bebisdags. Så idag verkade vara en bra dag att städa ut resten av vintern, även om det just nu känns som om den fortfarande hänger här och inte vill släppa taget. 


Grundligt städat blev det! Och när allt var klart och hela Drömstugan doftade grönsåpa vågade jag mig ut i kylan för att plocka lite förskrämda vitsippor att ställa på den nystrukna duken på bordet i rummet.

Ikväll ska vi nog elda i vedspisen tror jag.......

1 kommentar: