fredag 5 februari 2016

Uppraggad!


Det finns vissa fördelar med att att vakna innan nivetvem har fått tofflorna på sig - innan solen har orkat ens en liten bit upp. Men man anar den där borta vid horisonten över havet...... Strax efter sex i morse kom jag ut, vände om, gick tillbaka in och hämtade kameran. Sedan satt jag kvar och såg solen gå upp på riktigt. Tyst är det vid den här tiden, innan morgontrafiken har kommit igång. Men den hör man bara på avstånd........

Ytterligare en fin dag fick vi. Vinden hade vänt, från nordlig till sydvästlig. Det betyder ljumma vindar istället för iskalla. På balkongen var det behagligt. På bakgården var det svettigt. Jag orkade någon timma innan jag flyttade tillbaka till balkongen. Tommy orkade rätt mycket längre.......

Frampå eftermiddagen gick vi ut, Tommy för att ta sin (nästan) dagliga runda, och jag vandrade till affären. När jag var på väg in på Metro stannade en bil, rutan vevades ner och en svartlockig yngling i 30 - 35-årsåldern frågade efter vägen någonstans. Naturligtvis hade jag ingen aning..... Då föreslog han att vi skulle ta en kopp kaffe på Metros fik. En kort stund var jag alldeles förstummad..... Men jag samlade ihop mig och meddelade den unge mannen att tyvärr - jag skulle träffa min man." OK - maybe some other time" - och så försvann han! 
Jaha - det var väl inte så väntat att bli utsatt för ett raggningsförsök precis. Det är ju inte direkt så att jag ser 35 år yngre ut än jag är....... Tja - kanske saknade han sin mamma eller något - vad vet jag.....


Men jag håller mig till Tommy, som satt där troget och väntade på vår lilla "rastplats" - muren vid kiosken!


Så var det kväll - igen! Dagarna rusar iväg, och i morgon ska vi iväg på nya äventyr........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar