onsdag 18 november 2015

Sortering, luft och ljus




Av någon anledning fick jag för mig att gå igenom och sortera papper, småprylar och gamla kort som låg i en salig röra i ett skåp som jag sällan tittar i. Sådana sysselsättningar är livsfarliga - timmarna bara försvinner! Jag hittade ett gammalt foto på min morfar och mormor, taget på deras bröllopsdag i december 1922 - för snart 100 år sedan! Visst är de fina?


Ett annat foto, av något senare modell - min dopdag i september 1948. Fyra generationer: Gamlamorfar, mamma, och så mormor med mig i famnen - en fet och ful tremånaders baby. 
Och det var bara ett par av många gamla foton. En vacker dag ska jag kanske organisera dem.......


Idag var knät bättre, så jag bestämde mig för lite luft och ljus. Tommy lämnade jag hemma. Han hade blivit smittad av mig tror jag. Han har suttit många timmar med gamla foton idag......

Fortfarande är det nästan vårvärme, trots att vi har passerat över halva november. Och fortfarande blommar det här och där. Men - tusenskönor ska väl inte blomma nu?


Gullvivor ska i alla fall absolut inte blomma nu, det vet jag bestämt. Men det hade nog inte den här gullvivan hört talas om, för den blommade glatt i ensamt majestät vid vägkanten!


Det blev ingen lång promenad, och snabb var den inte. Det hann börja skymma innan jag var hemma igen. Men skönt var det.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar