torsdag 5 november 2015

Irriterad!


Idag hade jag ärende att göra på Öckerö, så i väääldigt god tid åkte jag ner till färjeläget. Fast jag borde nog ha kommit bra mycket tidigare, för kön var lång, alldeles för lång för att jag skulle ha något hopp om att komma med färjan. Dessutom är det den färjan som varubilen kommer med - och åker tillbaka med, och den har förstås företräde. Och mycket riktigt - där borta kommer han i gula jackan för att tala om att jag inte kommer med den här turen. Det var bara att vända och åka hem igen. Nästa färja går en timma och 45 minuter senare. Vis av skadan var jag på plats 45 minuter innan. Den här gången kom jag med.
För det mesta är jag ganska tålmodig, men idag blev jag mest irriterad. Jag ville bara klara av det där ärendet och komma hem så fort som möjligt. Saken blev väl inte bättre av att regnet strilade ner och sänkte humöret några grader till.
Så är det att bo på en ö - man får ha en ängels tålamod ibland. Och för det mesta är det värt det! Fast en stund idag funderade jag på att flytta.......


Men när man sitter där i färjkön och surar så kan man ju alltid titta på appen  "Big Days" på iPhonen......


Igår kom det europeiska sjukförsäkringskortet som jag beställde för några dagar sedan. Försäkringskassan önskade mig dessutom en trevlig resa! Nu tror jag att alla papper är i ordning. Nu ska vi bara fixa resten........

2 kommentarer:

  1. Ja... ibland är det riktigt tålamodsprövande att vara öbo! Hoppas du fick tag i det du var ute efter...för det ser jag fram emot :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja - inte riktigt optimalt - men jag fixar det! Det blir bra tror jag...

      Radera