lördag 21 november 2015

Första frosten


Fredag morgon. Jag säger det igen - vilken otrolig utsikt vi har! Och soluppgångar på Rörö är svårslagna........


Idag var vi bjudna till Monica och Per-Erik på middag. Och vad det var gott!


En trevlig kväll hade vi,


och som vanligt delade vi den med de fyrbenta. Mistel tycker om kaminvärmen


och Moa tycker om allt som är ätbart!


Mycket ljus en sådan här mörk kväll......


Mätta och nöjda och belåtna........ Det hann gå rätt många timmar innan vi bröt upp och vandrade hemåt. Och det var frost! Allting var alldeles vitt!


Idag behövde vi en promenad. Jag var fortfarande mätt när jag vaknade i morse (rätt sent för övrigt - klockan var nästan nio! Inte likt mig....)
Det var nästan vindstilla, och termometern orkade bara upp till strax över en plusgrad. Det måste väl vara vintern som är här då. Halsduk och vantar. Nästa gång blir det vinterkängorna också - det var lite kallt med gummistövlar!


På vägen stötte vi på Monica och Olga, så vi fortsatte ut mot strandstenarna tillsammans.


På Ersvan har isen lagt sig längst in


och ute vid strandstenarna var solen på god väg neråt, trots att klockan inte var särskilt mycket. Vackert var det i alla fall.

Efter en fika på Liavägen gick vi hemåt igen, jag med ett knä som har börjat göra riktigt ont igen. Jag tror att jag ska hoppa över snabba långpromenader ett tag nu faktiskt.....


Nu går tiden fort. Väldigt fort. Om tre veckor idag landar vi på Cypern, just vid den här tiden på kvällen faktiskt. Och här ska vi bo. Det känns väldigt spännande och roligt! Det blir en annorlunda jul i år. Men hemgjord värmlandskorv ska vi få - det har min bror lovat! Och får jag det så längtar jag inte efter någon som helst annan julmat......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar