fredag 26 juni 2015

Inte riktigt bekväm.......


Min frukost - varje dag! Nu frossar jag i jordgubbar med vispgrädde! Snart kanske jag får äta egenodlade jordgubbar.......


Tommy har kämpat med trimmern, hela dagen. Vi borde nog egentligen skaffa en ny, för den vi har är för kort, och ingen sele har vi till den. Det frestar på ryggen, så vi får väl se om han tar sig ur sängen i morgon!


En stackars kopparorm råkade komma i vägen för trimmern och blev av med en bit av svansen! Men han klarade sig, som tur var. Det är för övrigt den enda sortens orm vi har här. Och det är ju inte ens en orm, utan en ödla!


Dagens projekt för min del var att städa den lilla Gröna på insidan. Det tog en stund. Hon var mer än lovligt skitig - sand och gamla löv sedan förra året överallt. Nu är hon ren och fin. Nu återstår utsidan........


Prästkragarna översållar trädgården,


tomaterna är på gång


och den första chilifrukten är snart mogen att skörda!


Runt brunnen växer de här gulröda blommorna


och i stenpartiet frodas de här!


Nu är hela trädgården nyklippt och fin!


Det är mycket rosa nu.........


Syrenerna blommar för fullt - det måste vara en sen sort.


Alldeles strax slår den ut, den fantastiskt vackra plymspirean........


Överöverallt blommar det! Och mer kommer för varje dag!

I morgon ska man bli ett år äldre igen då. Jag är inte riktigt bekväm med att tiden går så himla fort........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar