lördag 16 maj 2015

Piggare och vackrare?


Nja - det är jag nog inte. Varken det ena eller det andra. Visserligen ser ögat något bättre ut idag - jag kan till och med öppna det halvvägs, och svullnaden har gått ner, men vacker - nej. Och pigg - nej. När Fredrik och Nadja hade åkt slog tröttheten till på allvar, så idag sov jag middag på soffan. Två gånger.
Men innan de gav sig iväg söderut lovade jag att jag skulle vara både vackrare och piggare nästa gång vi ses.........


Jag orkade i alla fall en sväng till affären. Nästan alla gästbåtarna hade gett sig av. Det var kanske inte så konstigt - det har regnat större delen av dagen och temperaturen segade sig aldrig över 10 grader.


Anslagstavlan vid boulebanorna: Här ska hända en hel massa framöver! Fast vi är nog inte här då........


Jag tog en titt på den nystädade uteplatsen innan jag gick in och stupade på soffan. Tomatplantan såg ut att må bra,


och det gjorde chiliplantan också. På tisdag, om allt går som planerat, får de följa med till Dalsland och fortsätta växa där uppe i skogsluften........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar