fredag 22 maj 2015

Gnäll!


Så regnar det igen då. Fast innan det satte igång på allvar hann Tommy klippa en hel del av gräsmattan. Det är ett tacksamt jobb - det blir så fint!


Under tiden stöttade jag upp pionerna och plymspirean - de börjar bli rätt höga.........


Vid en närmare titt - irisen har knoppar!


Ibland hittar man pärlor på Facebook. Det här var nog dagens bästa! Precis så känns det just nu: Den  årstiden är inte tillgänglig här!
Maj har väl varit en rätt bedrövlig månad, både vädermässigt och för övrigt. Jag har fortfarande, efter en månads förkylning med diverse komplikationer, inte hämtat mig riktigt. Ögonen är fortfarande kliiga, ömma och svullna. Hostan är bedrövlig ibland, särskilt på natten, och huvudet känns som om förkylningen har fastnat där för gott. Och jag bara sover och sover......Fast enligt VC är det ju inget större fel på mig...... 


Nej, nu får det vara färdiggnällt. Kommer bara värmen så blir jag nog bra igen. Fast dröjer den länge till så kommer jag att börja snegla på restresor söderut! Tills vidare tröstar jag mig med jordgubbar med vispgrädde.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar