onsdag 13 maj 2015

Efterlängtat besök!


Idag skulle jag äntligen få det där efterlängtade besöket! Fredrik, sonen, har jag inte träffat på ett halvår, men idag skulle han äntligen komma. Och hans alldeles nya sambo, Nadja, skulle också komma med! Dags att handla lite mat.......


På hemväg med en fullpackad "dramaten": En hel äng full av maskrosor! Svårt att hitta något vackrare tror jag.......


I gräsmattan utanför uteplatsen blommade frösådda minipenséer! Tyvärr lär de väl ryka när Öbo kommer med den stora gräsklipparen........


Så kom de då, tidigt på eftermiddagen! Och presenter fick jag. En korg med tomater i olika färger, smågurkor, äppelmust och basilikapesto


och dessutom en tomatplanta, en chiliplanta och en thaibasilika som doftar underbart! Nu ska de planteras om och sättas i stora krukor utomhus!


Godis för både ögon och mun!


Efter middag och promenad vid havet (inte för mig - jag sov en stund i stället) blir man lite matt. Havsluften tar - på alla utom på Wilma som gärna badar i havet en gång till.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar