lördag 2 maj 2015

Dålig och bra


Ännu en kylig dag utan någon som helst ork. Nu börjar jag bli riktigt, riktigt trött på den här sega förkylningen. Den har hållit på i en och en halv vecka nu, och bättre blir jag inte, snarare tvärtom. Det kanske börjar luta åt vårdcentralen.......
Tommy föreslog en tur till Åmål för att köpa vax till båten. Det är ju inte så tröttsamt att sitta stilla i bilen, så det förslaget köpte jag!


Men något vax till båten hittade vi inte förstås, eller, det gjorde vi, men vem köper en liten flaska med båtvax för närmare 700:-? Kanske lyxbåtägarna. Inte vi.
Men när vi ändå var i storstan så tänkte jag passa på att köpa ett par hörlurar. Då kan jag titta på något annat - en film till exempel - på datorn medan Tommy tittar på hockey-VM! (Hockey i maj! Så himla fel!)


Jag blev kvar en bra stund inne på Audio Video i Åmål. Jag kom ut med ett par hörlurar. Jag lyckades också skaffa mig ett billigare abonnemang för min iPhone - 100:- mindre i månaden är inte så dumt! Dessutom fick jag en telefon, en Samsung Galaxy, på köpet. Vad jag nu ska med den till - jag älskar min iPhone 4! 


Men det hela slutade inte där. Jag har länge letat efter ett vettigt mobilt bredband som inte kostar skjortan och som vi kan använda, båda två. Här fick jag proffshjälp i den där snåriga djungeln av olika mobila bredband, olika operatörer och det ena erbjudandet värre än det andra. Killen som hjälpte mig hade koll, han! Och skulle det av någon anledning inte fungera inne i våra djupa skogar så fick jag lämna tillbaka det. Men visst funkade det när jag kom hem! Alldeles strålande funkade det! 
Så blev det hämtpizza, och sedan blev det två timmars middagssömn!


Trots att jag just nu känner mig ganska eländig i kroppen så känner jag mig rätt nöjd med dagen ändå! Och nu är det Gladiatorerna på TV, så nu ska jag testa mina rosa hörlurar och titta på något helt annan på datorn.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar