torsdag 16 april 2015

Två gamla hjärnor


Tommy åkte till Öckerö på förmiddagen. Själv städade jag lite.....Det kommer ju kärt besök i morgon!
Monica ringde och undrade om jag skulle följa med ut en sväng, men jag hann inte. Och sedan ångrade jag mig. Men då var det så dags! 
Fast jag måste ju gå till Liavägen en sväng och säga hej - det var ett tag sedan vi sågs..... På vägen studerade jag syrenerna. Tittar man noga så börjar faktiskt blommorna synas så smått. En smak av försommar!


Det har kommit en ny uppgradering i Macs operativsystem - bildprogrammet! Ska det verkligen vara nödvändigt att uppgradera det - jag hade ju just lärt mig det gamla någotsånär! Nu har jag svurit i två kvällar över att jag inte kan hitta mina album när jag ska blogga! Kanske Monica har koll? Men nej - det hade hon inte. Men två gamla hjärnor jobbar bättre än en - till slut hade vi löst problemet. Det var egentligen ganska enkelt - som vanligt! Mac är ju logisk. Problemen uppstår när man själv inte är lika logisk........


Det var det! Sedan kunde vi övergå till annat - visa bilder på våra barnbarn för varandra till exempel.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar