tisdag 3 mars 2015

Saiyuan - marknad och Home Steak


Inte en enda gång har vi varit på marknad sedan vi kom i december! Det har väl att göra med mitt shoppingmotstånd kanske - jag blir överväldigad och drabbas av handlingsförlamning! Men marknaden i Saiyuan är liten och mysig vill jag minnas - jag var här en gång för några år sedan.


Måndagar och torsdagar är det marknad här, så idag var det näst sista chansen för vår del. Eller egentligen sista, eftersom vi ju ska lämna tillbaka motorbiken på onsdag......


Här finns förstås mat, mat, mat i mängder! Vi passade på att köpa lite frukt. Eller - ganska mycket frukt för 60 baht!


Kött? Nej, inte för oss. 


Mängder av grönsaker. Vackert är det.......


Vi letade efter shorts till oss båda. Jag hittade ett par som jag gillade, och provade (till försäljarens förtjusning!). Tommy hittade inga. Det får bli ett nytt försök på Promthep i morgon.....


När vi var på väg att lämna marknaden snubblade jag över dessa, till min stora lycka! Jag älskar snickarbrallor! Det blir perfekt därhemma i sommar! Priset? 200 baht.......


Middag på Homesteak


med Eva och Jerry! Och vi åt förstås pepparstek - igen!


Toaletthunden..........


När de flesta gästerna hade gått hem satt vi fortfarande kvar och pratade med A!
Det blev en av de senare kvällarna för vår del.....Men tiden går väldigt fort när man har trevligt!


Klockan hann bli en bra bit över midnatt innan vi kom i säng - det är sent för oss!


I morgon träffar vi Eva och Jerry uppe på Promthep - jag ska få privatlektioner av experten Eva - i konsten att shoppa.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar