lördag 14 februari 2015

Kvällsbild!


Det tar sin lilla tid att bomma igen huset i Kata. Det är mycket som ska göras innan vi kan lämna. Men vi hade fått en komihåg-lista från Mats, så nu ligger huset i malpåse efter alla konstens regler! Vid 11-tiden lämnade vi Kata, jag med allt bagage i en tuk-tuk, och Tommy körde motorbiken över berget. (Kul för honom!) Vi var framme i Sai Yuan nästan samtidigt!

Malee Garden! Två månader bodde vi här förra vintern, så det är som att komma hem! 


Det var sig likt. Och trädgårdsmästaren hade varit här, så trädgården var så fin! Nu får vi komma ihåg att vattna, men det är kärt besvär.
Jag försökte räkna efter hur många gånger jag har bott här och kom fram till att det här är nog sjätte  gången. Första var redan 2009....... Sedan har jag kommit tillbaka, och kommit tillbaka, och kommit tillbaka igen! Den här gången var det inte alls meningen att vi skulle hit, men ödet ville annorlunda.......


Home Steak! Om möjligt var där ännu finare än vi mindes! Och pepparsteken smälte i munnen (det är faktiskt första gången sedan vi kom till Thailand för drygt två månader sedan som vi äter en köttbit. Och ska man göra det, så ska man göra det på Home Steak!). 

A och Daa var förstås på plats och hälsade oss med stora kramar - härligt!


Nog kände vi oss välkomna!


Och någon dessert hade vi absolut inte beställt, men det fick vi ändå - friterade bananer med glass och chokladsås! Sedan rullade vi nästan hem........


Förra vintern avslutade jag blogginläggen med "Dagens kvällsbild"! Det blir nog så igen..... Den där vattentanken gör sig fantastiskt bra i kvällsljus och solnedgång tycker jag! Eller hur, Britt-Marie.....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar