fredag 5 december 2014

Jag hade fel


- det blev glögg en gång till i år! Idag var vi bjudna till Gittan och Lasse, och där började eftermiddagen med glögg och pepparkakor med ädelost. Det är svårt att sluta äta pepparkakor när man väl har börjat......


En brasa i kakelugnen. Tänk, en kakelugn! Det önskar jag mig..........


Hos Gittan och Lasse hade alla tomtar fått komma fram, och överallt, ute och inne, var det ljus och blommor. 


Kalops med alla tillbehör fick vi - underbart! Det lär dröja innan vi får äta kalops igen. Det är en av de där maträtterna jag brukar längta efter när jag är i Thailand och det börjar närma sig hemresa. Den vi fick idag var väldigt god! Den följdes av glass med varm hjortronsylt - en annan favorit!
En trevlig eftermiddag och kväll hade vi - tack Gittan och Lasse! Det blir middag hos oss nästa år......


Vid åttatiden fick vi bryta upp och ta oss an kvällens uppdrag - att hämta raggmunkarna och ta med dem hem till oss. Deras matte och husse äter middag i stan och behövde några timmars hundvakt. Det var rätt längesedan de var hos oss, så det var mycket att återupptäcka för Moa


och Olga. Men så småningom lugnade de ner sig och kopplade av hos mig i soffan. En hund på varje sida!

Vi ägnar oss åt kvällens Idolfinal tillsammans med två nu sovande hundar.......

1 kommentar:

  1. Tack för hjälpen med hundarna. Hämtar dom om en knapp timma - så stå ut! ��

    SvaraRadera