torsdag 6 november 2014

Två


plusgrader, nordanvind, snöblandat regn. Nej, jag gick inte till affären idag, trots att det faktiskt var vad jag hade tänkt. Det fick bli bilen, efter att jag dragit ett djupt andetag och insett att det var s-v-i-n-k-a-l-l-t ute! Och det är ändå bara början - det är inte ens minusgrader ännu. 
Det där med långpromenad - nej, inte idag! Jag var väldigt nöjd när Monica ringde och tyckte att vi skulle komma dit och fika. Tommy var nog fortfarande inne på långpromenad efter fikat - han är så positiv ibland - "friskt och skönt..." Ha!!! Friskt - ja. Skönt - nej. Som tur var började det spöregna dessutom, så till och med Tommy tyckte att det blev lite väl friskt.......


Inte ens raggmunkarna var särskilt intresserade av uteliv. Olga slog sig till ro i mitt knä och låg där både länge och väl, trots att jag inte hade minsta lilla godisbit i någon ficka! 

Kaffe och nybakt äpplekaka med vaniljvisp - det satt perfekt en sådan här dag. Och en massa prat förstås......

Och så kom ansökan om det internationella körkortet äntligen iväg. Det är det enda "arbete" vi har uträttat idag. Men är man fritidsforskare så är man - man behöver inte arbeta alls om man inte har lust.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar