onsdag 5 november 2014

Leos höstlov


är över. Fast jag gissar att han hade velat att det varade lite längre..... bara att flyga ensam (ja, med assistans av snälla flygvärdinnor förstås!) från Stockholm till Ängelholm var nog ett äventyr! Och där mötte pappa upp. 

De där dreadsen , som Leo har haft i håret sedan Thailandsresan för fyra år sedan behövde fixas, och här nere i Skåneland finns en som är duktig på sådant. Lång tid tog det (fyra filmer på datorn hann Leo med - c:a sex timmar alltså!) innan det var klart. Billigt var det visst inte heller......Men nu ska det väl hålla ett tag. Och tålmodig var han, Leo!


I Landskrona har det byggts en ny skateboardpark. Där var far och son rätt ofta under lovveckan. Undrar vem som hade roligast?


Duktig är han, Leo! Jag får nästan hjärtstopp när jag ser hur våghalsig han är. Fast jag borde vara van - hans far var likadan i hans ålder! Fast det var ju ett tag sedan förstås......


En favorit - sushi! Det har jag aldrig förstått mig på, men Leo älskar det! Det gör hans far också. De har rätt mycket gemensamt, de där två.......

Men nu är höstlovet över sedan några dagar, och Leo är tillbaka i skolan och vardagen igen. Nu dröjer det ett tag till nästa lov - jullovet i Dalarna med mamma, pappa och lillebror - och en väldig massa skid- och brädåkning utför gissar jag........

Tack Fredrik för bilder på mitt "stora" barnbarn!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar