söndag 28 september 2014

Till slut........


En riktigt fin höstdag blev det! Vinden hade lagt sig och man kunde gå ut utan att blåsa bort. Så det gjorde vi.


Sol, friska vindar (inte hårda!) och riktigt ljummet i luften.


Vi tog vägen från hamnen längs stranden. Fortfarande finns där björnbär som nog tyvärr aldrig kommer att hinna mogna......


Jag vet inte vad det är med folk - vi hittade flera par kvarglömda skor i vikarna. Som här......Ett par knallgröna foppatofflor. Och en bikiniöverdel..... På ett annat ställe låg två par skor, ett par herrflipflops och ett par rosa sandaler. Hur kan man glömma sina skor så där? Jag tror att jag ska skriva en roman - det sätter igång min fantasi.........


Nu är det tyst och stilla i vikarna på Rörö


och det kommer det att vara ett bra tag till. Ända till våren skulle jag tro.


När vi kom fram till Et träffade vi på fåren som låg där och vilade i eftermiddagssolen. De ser ut att ha det väldigt bra!


En av de små damerna kom fram och hälsade


och fick sällskap av flera till!


Fåren följer ledartackan på led! Det ser rätt kul ut när alla vandrar iväg i en lång rad, precis som en skolklass på utflykt (ja, så såg det ut på min tid alltså, när jag och min klass var på utflykt! Kanske ser det annorlunda ut nu?)


Det hann bli sen eftermiddag innan vi vandrade tillbaka hemåt och tog itu med det vi hade föresatt oss att klara av idag -


- boka vinterresan! Fast vi har hållit på ett bra tag och kollat resor på längden och på tvären, hittat en bra resa och tappat bort den igen, och insett att resorna blir dyrare för varje dag som går! Så nu hade vi bestämt oss för att bestämma oss!

Så - nu är det klart! Tre månader bokade, med avresa den 8/12! Nu känner vi oss nöjda för idag..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar