tisdag 2 september 2014

Reservdelar


Jag kunde inte låta bli att ta en liten sväng i skogen när jag ändå skulle gå till brevlådan i förmiddags. Svamp finns det gott om! Vackrare flugsvampar har jag sällan sett! De växte alldeles bredvid vår infart.


Nu var det ju inte flugsvamp jag var ute efter, utan kantareller. Jag hittade några stycken som vi åt på rostat bröd. fast många var det inte. Men väldigt mycket flugsvamp hittade jag, och väldigt många andra sorters svamp som jag inte vet vad det är. Jag håller mig till kantarellerna.......


Annars har vi sysslat med trädgårdsarbete större delen av dagen. Tommy har kämpat förtvivlat med det alltför långa gräset på den "vilda" sidan. Det är dessutom genomblött och torkar numera inte upp under dagen - solen står för lågt vid den här tiden....... Det är verkligen, verkligen höst på gång!


De sena blommorna har börjat slå ut i alla fall. Kanske någon form av höstaster...? Vackert ljuslila i alla fall. Och många!


Liknande, fast röda. Och många!


Kväll, och månen är stor och lyser starkt, trots att det inte är fullmåne på långa vägar. Fast grannens träd skymmer sikten en hel del......


Snart är klockan nio, och det är redan riktigt mörkt!

Den lilla Gröna har varit hos bildoktorn idag och fått en trasig fjäder och ett lager bytt. Ny olja och nytt oljefilter blev det också för skrikhalsen. Nu är hon som ny - kanske? Gamla skorvar behöver nya reservdelar ibland, både bilar och människor. Ja - inte vi förstås - inte ännu i alla fall......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar