onsdag 2 april 2014

Plåster på såren


Att åka till stan på förmiddagen för att besöka tandläkaren i en halvtimma lockade mig inte särskilt mycket. Fint väder var det också - det hade varit mycket trevligare att stanna på ön.....


Fast lite kyligt var det i vinden där nere i väntan på färjan.


I stan var det desto varmare - jag hade alldeles för mycket kläder kände jag. Och inne i Nordstan var det riktigt varmt, för där höll Unga bagare på att uppvisningsbaka för en intresserad folksamling! Vilka fantastiska bakverk - jag blev djupt imponerad, så där blev jag kvar en stund och beundrade alla ätbara skapelser!


Så strosade jag runt lite i stan och tittade på alla människor som satt överallt, på Lejontrappan och på uteserveringar, med näsan mot solen. För min del var det dags att fortsätta till tandläkaren vid Vasaplatsen. Det var ett snabbt avklarat besök som "bara" kostade mig 700 kronor, och så återbesök i slutet av maj - puh! Ska det aldrig ta slut på dessa tandläkarbesök? Fortfarande är det kontroller efter operationen i december......
Jag hann i alla fall med den bussen jag hade hoppats på, och halv sex var jag hemma igen (efter 7 timmar!). Det har sina sidor att bo på en ö ibland.....


På väg hem hämtade jag dagens post och blev väldigt förvånad över att vi redan fått svar från försäkringsbolaget! I tisdags skickade jag iväg alla papper och sjukintyg och idag fick vi beslutet - pengar tillbaka för reseavbrott i tio dagar för oss båda, och dessutom taxiresorna i samband med sjukdomen som jag inte hade lyckats få kvitton på! Det är bara att vara nöjd - lite plåster på såren är det ju i alla fall, även om jag helst hade velat slippa de där två jobbiga veckorna i början av resan. Inom en vecka har vi pengarna på kontot. Grundplåten till nästa resa...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar