söndag 13 april 2014

Falu rödfärg och nya upptäckter


Ut med pallkragarna igen - solen skiner! Och nu ska de målas!


På insidan också - i alla fall de som sitter längst upp. Det blir finast så säger Tommy. Jag målar och målar och hinner med fyra stycken, varav två även på insidan - OK då - jag målar väl insidan också......


Och visst blir de fina! Faluröda - passar bra ihop med huset!


Tommy kämpar under tiden vidare med veden, och högen växer. Ändå är det många kubbar kvar.......Men skam den som ger sig - det är bara att kämpa på!


I solsken kan man jobba mycket längre än när det regnar. Så efter pallkragarna fortsatte jag med det stora stenpartiet mitt på tomten. Där är en del att göra.....Och där hittade jag den första bergeniaknoppen!


För att inte tala om alla gullvivor! Jag tyckte att här fanns många förra våren, men i år verkar de ha förökat sig - nu växer de överallt. Och snart slår de ut, för de flesta har stora knoppar!


Klockan närmade sig 17.30 när vi äntligen bestämde oss för att det fick vara nog för idag. Dusch och middag - äntligen! Efter kycklinggrytan stupade Tommy! Jag gick ut och tittade på solnedgången - den man kan se mellan träden.


Kvällsljus den 13 april........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar