söndag 23 mars 2014

Sista kvällen?


Ja, på sätt och vis är det väl det....Egentligen är ju inte sista kvällen förrän i morgon, söndag, men då blir det väldigt stillsamt och väldigt tidigt eftersom vi måste gå upp klockan 3(!) för att hinna med flyget Phuket - Bangkok!


Men dagen har vi ju kvar förstås. Och det blir stranden, precis som idag!
Strandhunden - min favorit! Han satt hos mig länge.......


Och den nyaste och yngste av beachboysen! Det är nog hans första säsong på stranden, och han jobbar hårt och ser och hör allt!


Lunchdryck - apelsinjuice.


Äntligen - nu är shoppingen avklarad! Jag förstår inte att det ska vara så segt varje gång - när jag väl börjar är det avklarat på nolltid, eftersom jag vet precis vad jag ska köpa! Det vill säga - jag trodde att jag visste. Jag kom tillbaka med helt andra saker än jag hade planerat. Men det blir nog bra ändå.....


I det nya fruktståndet var kommersen livlig framåt kvällen.


Och i kväll var poolbelysningen tänd när vi gick ner till Kata Mama för att äta två sorters räkor - friterade och med vitlök och peppar. Varsitt glas vitt och sodavatten med is till det - perfekt! 


Det var disigt över bergen i kväll när solen gick ner. Regn på gång kanske? 
Ett par timmar senare brakade det loss rakt över oss - blixt och dunder! Men regn? Nä, bara några stänk.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar