söndag 30 mars 2014

Lyckligt lottade


Den bara fortsätter, våren! Vilken timing vi lyckades få till - från hettan på slutet i Thailand till vårvärme i Sverige......Och Rörö är så vackert, så vackert!


Så  klart att vi måste ut idag, i flera timmar igen. Vi tog vägen ner till Apelvik. Där har vi inte varit på rätt länge nu - jag hade nästan glömt hur fint där är. Där skulle jag lätt kunna bo.......Men skulle det bli något hus till salu där så skulle det hamna långt över vår ekonomiska förmåga.......


Men vi har det bra som vi har det - lägenhet på Rörö, sommarhus i Dalslandsskogarna och möjlighet att resa på vintern när det är som värst här hemma. Eller rättare sagt har vi det så bra man någonsin kan ha det. Lyckligt lottade är vi.........


När vi ändå höll på så tog vi  en sväng ner till Et också. Där var många ute och gick idag och njöt av vårsolen, och där träffade vi på Monica och de glada raggmunkarna. Så vi vandrade tillbaka så småningom och fick kaffe av Per-Erik när vi kom hem. Och så ringde våra barn! Johanna kommer och hälsar på i morgon, och Fredrik har det bra i Tjuonajokk, där han blir kvar för att jobba några veckor till.


Och minsta barnbarnet, Zion,  som snart fyller ett år, fick jag bilder och videor av häromdagen! Nu längtar jag efter att få träffa mina barnbarn, alla tre.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar