måndag 21 november 2011

Söndagslycka


.........är att vakna till strålande sol från en klarblå himmel mot slutet av november! Det är knappt att jag tror det är sant! 12 sköna plusgrader - jag måste ut! Tommy var inte flyttbar - det var skidor (!!!) på TV - hela dagen. Monica? Nej - hon hade inte tid...........Men som tur var så ändrade hon sig - och det ångrade hon inte!


Vilken ljuvlig dag! Halva Rörö var på benen och ute på Et idag, men i bergen var det lugnt och fridfullt. Och för en gångs skull poserade Moa för kameran - hon brukar försvinna innan jag ens har hunnit tänka "knäppa bild" i vanliga fall............


Ibland snubblar man över vackra små saker.........


Tillbaka igen efter en skön novemberpromenad, och fika i uterummet hos Monica. (Ja, så varmt var det!) Per-Erik fick både fixa kaffe och agera fotograf, tufft instruerad av hustrun............


Framåt seneftermiddagen var jag hemma - och solen gick ner............


Från uteplatsen tittade jag in i min lilla lya - dukat och klart för en liten middag med Monica - det var längesedan vi hade söndagseftermiddagsmys tillsammans!


Och så blev det en mulen måndag - men någonstans där bakom fanns solen - det syntes på eftermiddagsljuset...............

3 kommentarer:

  1. Riktigt häftig blev bilden som du tog från din uteplats...kula att experimentera...

    SvaraRadera
  2. Nämen så mysigt du har det hos dig. Tack för att vi fick kika in på ert söndagsmys. Den varma röda hilmlen är så vacker. För visst ser den varm ut... på bild... snacka om kontraster, vi vet ju båda vad den säger. Finns inget bättre än att ut i naturen, ibland bara för känslan att komma in igen i värmen.

    Nu önskar jag dig en fin dag. Själv väntar möte sedan filmvisning på programmet. Dvs. en lyxdag!

    SvaraRadera