lördag 5 november 2011

Novembermorgon och thaimat


På Hönöfärjan en tidig fredagmorgon. Klockan är kvart över sju, och trött är jag, och på väg hem från jobbet.



Fortfarande dröjer mörkret sig kvar, men det börjar ljusna. Tur att jag alltid har kameran i fickan, och att jag  trots tröttheten är tillräckligt pigg för att gå ur bilen och ta lite bilder.........


........för väldigt snart kommer det att vara kolsvart vid den här tiden på dygnet. Fortfarande blir dagen kortare och kortare - i en och en halv månad till får jag stå ut med det innan det vänder och ljuset börjar komma tillbaka.


På Hälsö, strax innan jag kommer fram till Burö, stannar jag och går ut med kameran igen. Några minuter har jag på mig innan färjan till Rörö ska gå. 


Och tur är det, för här är nog en av de vackraste platser som finns - i alla väder och vid alla årstider!



Men alldeles särskilt idag - en helt stilla och tyst novembermorgon!



Havet ligger spegelblankt, och det ser ut att bli en fin dag. Jag kanske skulle strunta i att sova?
Det känns som slöseri med dyrbar tid............



Och på kvällen blir det thaimat...........



.......och morgonen efter tittar jag ut på min "gamla" utsikt.........Den är svårslagen!


4 kommentarer:

  1. Bra idé det där att alltid ha kameran med sig!! Då missar du inga tillfällen till fina bilder.
    Synd att man oftast stresar förbi platsen du fotograferat vid Hälsö - Burö. Det är vackert där!!

    SvaraRadera
  2. Sagolikt vackra bilder!!
    Kram med tack!

    SvaraRadera
  3. Så vacker plats!!! Och så vackra foton!!!

    Det ser got ut! Här vankas det biff stroganoff med ris. ska också bli gott. Ikväll ser vi fram emot så mycket bättre!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag riktigt sugen på thaimat...kanske vi kan laga det tillsammans någon dag!
    kram/Monica

    SvaraRadera